Аналіз роботи


Аналіз роботи
творчого об’єднання класних керівників
за минулий навчальний рік та завдання на новий 2017-2018 н.р.
  У 2016-2017 навчальному році виховна діяльність спрямована на реалізацію
Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства»,   програми «Основні орієнтири виховання для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженої наказом Міністерство освіти і науки України  «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді».   
Програмою «Основні орієнтири виховання для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» передбачається залучення учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час. Ці завдання школа успішно реалізовує. 
Виховна робота у школі протягом 2016-2017 н.р була спланована і проводилася відповідно до виховної проблеми: «Формування громадянина, патріота, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості в умовах функціонування школи-родини».   
Основні напрямки виховної роботи були сплановані відповідно до Концепції виховання дітей та молоді у системі виховання, Концепції громадянського виховання, шкільних програм:  «Я-Ми-Сім’я-Батьківщина», шкільної цільової програми профілактики правопорушень, «Співдружність школи, сім’ї та громадськості – в ім’я дитини», «Здоров’я», «Обдарована особистість».
Згідно з Статутом школи в навчальному закладі вже не один рік діє виховна система з такими структурними підрозділами:
! рада школи;
! батьківський комітет школи;
! батьківські комітети класів;
! батьківський всеобуч для батьків за програмою школи-родини;
! творче об’єднання класних керівників;
! засідання дитячого клубу для учнів1-4-х класів «Правова абетка»;
! засідання підліткового клубу для учнів 5-7-х класів  «Поговоримо про себе»;
! засідання правового лекторію для учнів 8-9-х класів «Це потрібно знати»;
! координаційна рада  з  профілактики правопорушень;
! клуб «Всезнайки» для учнів 1-4-х класів;
! шкільна бібліотека;
! ШНТ «Ойкос»,
! ШНТ «Дивослово»,
головним завданням яких стало розуміння двох невід’ємних частин одного цілого – навчання і виховання.
Цілісність системи виховання разом із навчанням починається із тісної співпраці основних учасників цього процесу: учителів, батьків, учнів, громадськості. Зогляду на це кожен учасник цього процесу являється членом певної структури, яка забезпечує функціонування того чи іншого фактору впливу на виховання молодої людини.
Працюючи за  шкільною  програмою громадянського виховання «Я –Ми–Сім’я-Батьківщина»,  протягом 2016-2017 навчального року класні керівники  організовували  з учнями діяльність за напрямками «Я - людина», «Я –учень школи», «Я і моє здоров’я», «Я і моя родина», «Я -  громадянин України».

         Маємо певні досягнення за 2016-2017 н.р
           
Досягнення  учнів школи в 2016-2017 навчальному  році
на обласному  та Всеукраїнському рівнях:

Зленко Вадим – учень 6 класу переможець відбіркового (заочного) етапу обласного конкурсу "Вчимося досліджувати та охороняти природу".
Чорноіваненко Ірина - учениця 7-го класу  зайняла ІІІ місце в очному обласному конкурсі «Вчимося досліджувати та охороняти природу»; ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського заочного конкурсу- огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення навчальних закладів «Галерея кімнатних рослин»; переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу»; ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі винахідницьких і раціоналізаторських проектів еколого-натуралістичного напрямку.
Комар Ольга – учениця 7-го класу зайняла І місце в обласному етапі Всеукраїнської трудової акції «Дослідницький марафон»;  ІІІ місце у Всеукраїнській трудовій акції «Дослідницький марафон».
Мохонько Дар’я – учениця 7-го класу зайняла І місце в обласному етапі Всеукраїнської трудової акції «Дослідницький марафон»; ІІІ місце у Всеукраїнській трудовій акції «Дослідницький марафон»; переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу».

Упиренко Богдана - учениця 7 класу   зайняла ІІІ місце у X Всеукраїнському зльоті учнівських виробничих бригад та трудових аграрних об'єднань старшокласників за перемогу в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт секція «Овочівництво»; переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу».
Белеканич Максим – учень 8-А класу зайняв ІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу -захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у секції екології; переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу».
Ященко Руслана – учениця 8-А класу  переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу».
Юрчик Аліна – учениця 8-А класу зайняла ІІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у секції української літератури та фольклористики.
Гусан Катерина – учениця 8-А класу зайняла ІІІ місце в обласному етапі конкурсу мультимедійних проектів «Із попелу забуття».
Долока Василь – учень 8-А класу переможець ІІ етапу XVI Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у номінації «Література».
Артеменко Олександра – учениця 9-го класу переможець обласного (заочного) етапу «Вчимося досліджувати та охороняти природу»; зайняла ІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу -захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у секції екології; ІІІ місце у секції «Моя Батьківщина» на V обласній конференції заочних експедицій 2016 року; переможець ІІ етапу XVI Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у номінації «Історія України

Результативність участі учнів школи в районних конкурсах
На конкурс – захист науково-дослідницьких робіт учнів – членів наукового учнівського товариства «Тандем» та слухачів Кіровоградського відділення МАНУ  були представлені роботи, які були відібрані до захисту в ІІ етапі слухачів Кіровоградського відділення МАН:
учениці 9-го класу Артеменко Олександри;
учениці 8 класу Ященко Руслани;
учня 8-А класу Белеканича Максима;
учениці 8-А класу Юрчик Аліни.
1. Мохонько Даря, учениця 7-го класу – зайняла І місце в  районному конкурсі-захисті захисті учнівських міні-проектів.
2. Белеканич Владислав, учень 5-го класу -   зайняв І місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів
3. Крайня Катерина, учениця 8-А класу – зайняла ІІІ місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів
4. Полюхович Олена, учениця 6-го класу – зайняла ІІ місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів
5. Юрчик Аліна, учениця 8-А класу – зайняла ІІ місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів  
6. Уперенко Богдана, учениця 7-го класу зайняла І місце в районному конкурсі-захисті захисті учнівських міні-проектів.
7. Степаненко Віталіна, учениця 8-А класу – зайняла ІІІ місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів.
8. Ященко Руслана – учениця 8-А класу – зайняла ІІ місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів.
9. Соломаха Алла – учениця 9-го класу – зайняла І місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів.
10. Писаренко Софія, учениця 5-го класу зайняла І місце в районному конкурсі-захисті  учнівських міні-проектів.
11.  Комар Ольга, учениця 7-го класу – зайняла ІІІ місце в районному конкурсі плакатів «Ми обираємо здоровя».
12. Бут Аліна, учениця 11-го класу -  зайняла І місце в районному етапі Всеукраїнської виставки «Українські символи кохання і краси».
13. Учнівський колектив 8-Б класу – зайняв ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської виставки «Новорічний сувенір».           
Вищезазначені учні працювали під керівництвом вчителів: хімії та біології Мохонько А.А., української мови та літератури Малишко В.Г., математики Гресь О.О та Рокочук І.М.
Восьмий рік підряд займають призові місця у районній спартакіаді школярів «Дружба» і наші спортсмени. Цього року заклад зайняв  ІІ місце серед сільських шкіл (вчитель фізкультури Калько Т.І.).

Організація позакласної та позашкільної освіти
План виховної роботи реалізовували класні керівники, вихователі, вчителі, педагог-організатор, керівник вокального гуртка,  соціальний педагог, практичний психолог, бібліотекар та  заступник директора з виховної роботи.
Працюючи за напрямком «Я – учень школи», педагогічний колектив намагався формувати в школярів моральну самосвідомість, навчав культури поведінки, вміння спілкуватися, сприяв виробленню в учнів норм етики, моральної самооцінки, проводячи у вересні місяці уроки бережливості в 1-11-х класах, класні години «Учень зобов’язаний» та «10 - не можна».
Слід відмітити, що для згуртування учнівських колективів велику роль відіграють запровадженні вже декілька років  тому    презентації  класних колективів  4-го, 9-го класів  «Ось ми які».  У 2016-2017 навчальному році на належному  рівні проведенні  презентації  учнівських колективів 4-го класу - класний керівник Гресь О.М. та   9-го класу - класний керівник Рокочук І.М. 
Цікаво й змістовно проведені ранки до  відзначення Дня працівників освіти «Хай пишуть з великої букви це слова – Учитель!», Міжнародного жіночого дня 8 Березня, до Дня захисників Вітчизни; новорічні ранки та театралізовані свята.
         Протягом навчального року   проводились засідання клубу «Всезнайки» для учнів 1-4-х класів, які готували вчителі початкових класів. Особливо слід відзначити високий рівень проведення засідання клубу вчителем Плецькою В.М..  на тему «Скарби моєї родини», на належному рівні підготовлені та проведенні засідання  вчителям: Дабич Л.М. на тему «Ми тебе не забули Тарасе!», Хоружою Н.О. «Пам’ятаймо рідну мову!», Артеменко І.В. «Пам’яті жертв Чорнобиля» .
Привітання учнів-переможців олімпіад, конкурсів, змагань та  вчителів, які їх підготували відбувалося на святі «Золоте зерно».
Розвивати свої здібності, вміння, отримувати певні навички роботи протягом навчального року учні школи мали змогу,   працюючи в гуртках:
Робота гуртків  у 2016-2017 н.р.

Прізвище, імя, по-батькові керівника
Назва гуртка
Кількість учнів
Мохонько Анжела Анатоліївна
Юні рослинники
17
Малишко Валентина Григорівна
Юні мовознавці
17
Юрчик Костянтин Іванович.
Футбол
22
Олійніченко Роман Анатолійович
Географічне краєзнавство
15
 Комар Раїса Миколаївна
Декоративно-прикладного мистецтва
15
Ільчук Людмила Миколаївна
Вокальний спів «Шанс»
15
 Калько Тарас Іванович
Волейбол
15
 Мохонько Анжела Анатоліївна
Юні ботаніки
15

Формування свідомої мотивації майбутніх громадян до потреб здорового способу життя, забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я простежувалось через реалізацію заходів напрямку «Я і моє здоров’я» та  на основі комплексної шкільної програми «Здоров’я», завданням якої було:
-         створити безпечні умови навчання та виховання учнів;
-         навчити вихованців здоровому способу життя;
-         підготувати учнів до здійснення профілактики шкідливих звичок, захворювань,  надання  першої   долікарської неспеціалізованої допомоги та корекції шкідливих звичок;
-         сприяння об’єднанню зусиль педагогічного колективу, медичних працівників та батьків для реалізації права дитини  на збереження та зміцнення фізичного здоров’я;
-         виховання свідомого громадянина, патріота своєї Вітчизни.
Протягом року в школі було проведено чотири тижні безпеки життєдіяльності:
- - з 19 до 23 вересня 2016 року
Тиждень знань Правил Дорожнього руху на тему: «Азбука безпеки на дорозі!»;
- з 07 до 11 листопада 2016 року
Тиждень знань Пожежної безпеки на тему: «Легко вогник запалити та не легко погасити!»;
- з 06 по 10 лютого 2017 року
Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності на тему: «Зроби свій вибір на користь здоровя!»
- з 10 по 14 квітня  2017 року                                                                                                      
Тиждень безпеки життєдіяльності на тему: «Безпека в твоєму домі»;
- з 10по 13 травня 2017 року
Тиждень безпеки дорожнього руху;
Перед кожними канікулами для школярів випускалася газета «Будь обережний» з порадами для дітей щодо дотримання правил електробезпеки, правила пожежної безпеки, правила поводження дітей на водоймі, обережно крига, та правила дорожнього руху. Систематично забезпечувалося  інструктування учнів з безпеки життєдіяльності перед зимовими та літніми канікулами та реєстрація інструктажів у відповідності до вимог діючого Положення. Перед осінніми та весняними канікулами з учнями школи проводиться комплексна бесіда з правил безпеки життєдіяльності. Практикуємо повідомлення батькам перед канікулами у формі листів – застережень, попереджень.
Сплановано та проведено заходи до Всеукраїнського Олімпійського тижня, Всеукраїнського Олімпійського Дня, Дня боротьби зі СНІДом, Всесвітнього дня боротьби з туберкульозом та курінням, Дня здоров’я, різних акцій та спартакіади школярів «Дружба». До дня  фізкультурника проведено шкільне свято та урок «Спорт і фізичне виховання – утвердження здорового способу життя» до Дня Збройних Сил України проведені військово-спортивні змагання для юнаків 10-11-х класів. Учні школи були активними учасниками проведення заходів екологічного місячника.
   Виховання неможливе без формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, поваги до законів України, громадянської відповідальності, формування вільного громадянина, творчого, активного здатного розв’язати завдання, які сприятимуть громадянському самовизначення. Ці завдання педколектив намагався  виконувати, реалізовуючи заходи напрямку «Я – громадянин України».
Робота з даного напрямку була спланована відповідно до  Концепції національно-патріотичного  виховання дітей і молоді затвердженої в 2015 році.
Першовересневий урок на тему «Щоб у серці жила Батьківщина» проведено для учнів 1-11-х класів.
        Активізовано роботу волонтерських загонів щодо організації допомоги учасникам Великої Вітчизняної війни. Увага в 2016-2017  навчальному році була приурочена  72-й річниці визволення України та 73-річниці визволення Новоукраїнського району та рідного села.  Для учнів школи проведено   тематичні класні години «Була війна, хоч ми її не знали, та нас хвилюють й досі її рани», лінійка Пам’яті «З тобою, краю Новоукраїнський, іду дорогами війни». Волонтерські загони взяли участь в операціях «Пам’ятник», «Ветеран», «Милосердя». За участю учнів 5-8-х класів проведено усний журнал «Визволення України – героїчна сторінка українського народу», 9-11-х класи були присутні на конференції «Україна в огні – стратегія та пам’ять». Проведені відповідні заходи до Дня пам’яті і примирення та  до 72-ї річниці Перемоги над нацизмом у Другій Світовій війні.
         Традиційно пройшли інформаційні години до Дня українського козацтва, Дня Державного прапора, Дня Миру, Гідності та свободи.  В День партизанської Слави для учнів 1-11-х класів проведені години спілкування «А пам'ять народу не меркне», а до Міжнародного дня людей похилого віку «Я до ніг прихилив би Вам небо». Єдиний тематичний урок «Подія, що пережила час» був приурочений дню Соборності України, уроки Пам’яті «гірка Пам'ять Чорнобиля» проведені для учнів 5-11-х класів.
   Для учнів 1-11-х класів проведені  уроки Державної мови до Міжнародного дня рідної мови та Дня української мови та писемності. Заслуговує на увагу проведений конкурс квіткових композицій «Хай сонце і квіти всміхаються дітям!»
Протягом навчального року значна увага була приурочена відзначенню 100-річчя подій Української революції та 85-роковинам Голодомору.
За участю учнів 5-11-х класів проведено літературно-музичну композицію «Час і досі не загоїв рани – цей одвічний біль Афганістану».
Цього року учні 10-го класу були активними учасниками гри «Джура».
Одним  із головних факторів впливу на дитину є педагогічний колектив, успіх якого у виховній роботі значною мірою залежить від особистих якостей педагога, а саме: його кругозору, глибокої зацікавленості у справах своїх вихованців, схильності до того, чи іншого виду позаурочної діяльності.
З метою задоволення професійних потреб кожного учителя у сфері виховання в школі діє творче об’єднання класних керівників, у  роботі якого велика увага приділяється вивченню документів МОН України, розглядаються актуальні питання теорії і методики виховної роботи, педагогічного керівництва учнівським  самоврядуванням, вікові особливості дітей, організація дозвілля і профілактика правопорушень серед школярів.              Однією з форм  роботи творчого об’єднання були інструктивно-методичні  консультації.
Протягом 2016-2017 н.р. творче об’єднання продовжувало працювати  над  реалізацією проблеми «Формування громадянина, патріота, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості в умовах функціонування школи-родини».
Так, протягом року були проведені консультації з питань:
@ планування виховної роботи в класі;
@ проведення першовересневого тематичного уроку;
@ підготовки та участі у класних та загальношкільних виховних заходах;
@ використання різних форм та методів під час проведення виховних заходів;
@ участі у предметних декадах, місячниках, конкурсах;
@ системного  підходу до роботи з батьками;
@ превентивного виховання.

Поряд з позитивними сторонами роботи  творчого об’єднання необхідно в новому навчальному році приділити увагу   взаємовідвідуванню виховних заходів  колег та під час  проведення творчих звітів класних керівників практикувати  різні  формі  їх проведення.

Робота з батьками
На загальноосвітний навчальний заклад покладено завдання навчати учнів грамоти, прищеплювати їм любов до знань, сприяти духовному розвиткові дітей. Проте реалізувати ці завдання самостійно без участі громадськості та сім’ї неможливо. Становлення відносин школи, громадськості та сім’ї відбувається у період значних змін у суспільно-політичному й соціально-економічному житті держави. Ці зміни вимагають перегляду поглядів на виховання дітей, на визначення в цьому процесі ролі школи, громади та сім’ї. В роботі класних керівників прослідковується реалізація цільової програми «Співдружність школи, сім’ї та громадськості в ім’я дитини».
Мета та завдання програми:
v Поєднання зусиль сім’ї, школи та громади для формування особистості свідомих громадян своєї держави.
v Організація педагогічної взаємодії вчителів, батьків, громадськості та учнів як рівноправних учасників процесу виховання школярів.
v Формування педагогічної культури сім’ї. Розширення духовного світу людей, навчання проявляти повагу до рідних, до родинних національних традицій, звичаїв, обрядів.
v Виховання любові і шанобливого ставлення до держави через любов до батьків, до родини. Навчання бути чемними, шанувати батька, матір, допомагати їм, любити і завжди пам’ятати рідний край.
v Розвиток творчої особистості кожного учня, створення умов для їхньої самореалізації та самовизначення, збереження життя та здоров’я.
v Вивчення та широке впровадження кращого досвіду спільної роботи школи, сім’ї і громадськості у справі виховання дітей.
v Створення інформаційного банку педагогічних технологій з проблеми сімейного виховання.
Суть програми полягає у визначенні стратегії, принципів, організаційно-структурного, функціонального, педагогічного і науково-методичного забезпечення її реалізації.
         Працюючи за напрямком «Я і моя родина»,  педагоги школи намагалися реалізувати поставлені завдання програми - формувати соціально активну особистість, яка орієнтується на громадянські, національні і громадські цінності. Вбачаючи в цьому головне завдання родинного виховання – гармонійний розвиток дитини, підготовку  її до життя, формування моральних цінностей, виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу.  Серед традиційних форм роботи - лекцій, бесід, диспутів, днів відкритих дверей, групових та індивідуальних консультацій, відкритих уроків для батьків, переписки через щоденники слід відмітити у роботі класних керівників і нетрадиційні – це засідання сімейних клубів, родинні свята, уроки доброти, чуйності, родинні мости-зустрічі.          Особливе значення у роботі з батьками відіграє класний керівник, його роль в залученні батьків до співпраці з педагогічним колективом велика. Такі класні керівники, як Логвиненко Л.Ф., Блаженко В.М., Мохонько А.А., Плецький В.О., Хоружа Н.В., Малишко В.Г. Ільчук Л.М., Комар Р..М  налагоджують стосунки з батьками, залучаючи їх до активної участі в житті сім’ї та шкільного колективу.
Щороку стало традиційним привітання батьків учнів з Днем матері та Днем родини.
          Не один рік педагогічний колектив школи працює за програмою батьківського всеобучу батьків «Школи - родини»,  проводячи чотири заняття на рік з батьками вихованців. Тематика лекцій в минулому навчальному році підбиралася з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, шкільний психолог, соціальний педагог, медична сестра.
         23 березня 2017 року на високому рівні проведено VІ загальношкільний фестиваль родинної пісні та родинної творчості на тему «Село моє, для мене ти єдине!». Організаторами свята стали вчителі та батьківський комітет, рада навчального закладу. Щороку ця зустріч стає ще однією сходинкою родинного єднання.       
Превентивне виховання школярів
Метою цільової Програми профілактики правопорушень серед школярів, що діє в школі є запобіганні виникненню умов, що сприяють вчиненню правопорушень, бездоглядності, удосконаленні методів роботи з їх профілактики, забезпеченні захисту  прав та свобод дитини  на основі чітко визначених пріоритетів, створенні умов для проведення ефективної правової та виховної роботи серед учнів.
 Серед основних  завдань Програми є:
-         здійснення заходів, спрямованих на профілактику правопорушень, бездоглядності, , захист прав та інтересів дітей;
-         своєчасне виявлення сімей, в яких не створені належні умови для виховання і розвитку дітей;
-         здійснення соціальної підтримки сімей з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах;
-     розроблення нових форм і методів профілактики правопорушень та запровадження їх у практику;
-     забезпечити системну роботу щодо впровадження плану профілактичних заходів, спрямованих на профілактику злочинності, правопорушень та бездоглядності серед школярів з  неблагополучних сімей та своєчасне , якісне виконання складених відповідних заходів;
Відповідно до поставлених завдань в школі склалась система профілактичної та просвітницької роботи щодо правопорушень школярів.
Протягом року щомісяця проводились засідання координаційної ради,на  яких розглядалисятакіпитання:
-         про затвердження плану роботи на 2016-2017 н. р.;
-         про затвердження списків учнів, які схильні до правопорушень, групи «ризику» та організацію роботи з ними;
-         про закріплення громадських наставників за учнями, які схильні до правопорушень;
-         про проведення тижня правових знань;
-         про уточнення списку сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах;
-         про розгляд персональних справ учнів, якіпорушуютьповедінку на уроках та перервах, пропускаютьзаняття в школі;
-          про затвердження індивідуальних планів корекційної роботи з учнями з девіантною поведінкою;
-         про відвідування навчально-виховного процесу в школі учнями, які стоять на внутрішкільному обліку та групи «ризику»;
-         про результати проведеної діагностики з учнями, схильними до правопорушень;
-         про роботу громадських наставників  з учнями, схильними до правопорушень;
-         про підсумки проведення загальношкільного рейду «Урок», «Перерва»;
-         звіти учнів, які перебували на тимчасовому контролі , про виконання учнівських обов’язків;
-         про розгляд персональних справ батьків про стан виховання свої дітей;
-         про зайнятість учнів, схильних до правопорушень, у канікулярний час;
-         про ставлення до навчання, суспільно-корисноїпраці, поведінку у школі та громадських місцях учнів з девіантною поведінкою;
-         про розгляд персональних справ учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку, схильних до правопорушень.
Робота між з сіданнями -  це:    
ü робота в соціумі (банк даних про учнів, схильних до правопорушень);
ü рейди в сім’ї учнів, схильних до правопорушень з повідомленнями батькам провідвідування, поведінку та успішністьдітей;
ü перевірка відвідування занять учнів із девіантною поведінкою;
ü рейди-обстеження житлово-побутових умов учнів схильних до правопорушень;
ü рейди за дотриманням учнями «Єдиних вимог»;
ü операції «Урок», «Перерва»;
ü  рейди з метою з’ясування умов проживання дітей сиріт, дітей з багатодітних, малозабезпечених та багатодітних сімей.
Уся робота з данною категорією дітей висвітлена в плані правового виховання школярів, який складено на початку навчального року. На кожного учня, схильного до правопорушень, складено психолого-педагогічні характеристики, заведено індивідуальнікартки та закріплено громадських наставників з числа класних керівників та дирекції школи. Всі учні залучені до заняття у гуртках та секціях, різних позакласних виховних заходах. Класними керівниками та соціально – психологічною службою один раз на квартал проводяться обстеження житлово-побутових умов учнів, схильних до правопорушень, та складаються відповідні акти, які є в наявності.
Протягом  2016-2017 н.р. проведено по два засідання  дитячого клубу «Правова абетка» для учнів 1-4-х класів, підліткового клубу «Поговоримо про себе» для учнів 5-7-х класів, засідання правового лекторію «Відверта розмова» для учнів 8-9-х класів, годину правової грамотності «Мої права, мої обов’язки» для учнів 10-11-х класів. У жовтні, грудні та травні місяці проведено тижні правових знань.
         Робота, яка проводиться з данною категорією учнів прослідковується в планах виховної роботи класних керівників та громадськихнаставників.
Соціально-психологічною службою спланована індивідуально-корекційна робота з учнями, схильними до правопорушень, та учнями групи «ризику». Проводяться анкетування та тестування дітей, в результаті чого розробляються рекомендації для батьків та вчителів щодо роботи з цією категорією дітей.
Систематично здійснюється індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання Закону України «Про загальну середню освіту»,заслуховуються звіти й інформації з цих питань на нараді при директору, координаційні раді, на яку запрошуються учні, котрі мають численні пропуски уроків,  та їх батьки.
З метою своєчасного виявлення, влаштування, здійснення контролю за умовами життя та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також захисту прав та інтересів дітей, які потребують допомоги держави, педагогічний колектив школи щорічно виконує послідовну  роботу.
         Особливу увагу координаційна рада приділяє дітям, які стоять на внутрішкільному обліку.
Аналізуючи виховну роботу за навчальний рік було проведено анкетування учнів та батьків з метою з’ясування «Чи задовольняла Вас робота школи в цьому н.р» та врахування побажань при плануванні роботи на новий навчальний рік.
В результаті проведення опитування батьків то анкети отримали 60 родин.
Анкета для батьків
1.     Чи задовольнила Вас робота школи цього року?         Так   49                                    Ні      2                              Частково 7
2.     На вашу думку, який рівень освітньої підготовки дає школа?
Високий            12          Достатній     47              Недостатній 1
3.     Які  у вас конкретні побажання, пропозиції на 2017-2018 н.р?

    Учителям щастя, здоровя, терпіння - 36, інколи робити уроки з відео - 2

    Адміністрації – 2 натхнення, 1- озеленення школи, спасибі – 1,

    Батьківському комітету залучати батьків до проведення заходів, креативності - 1

   (У послідуючих запитаннях 4-8 вкажіть декілька варіантів відповідей)

4.     Чи потребує оновлення, на Вашу думку, наша школа:
-         потребує кординальних змін змісту та технології навчання і виховання;- 12
-         потребує удосконалення існуюча освітня система; - 15
-         потребує нове покоління підручників, посібників; - 28
-         нічого міняти не треба. - 11
5.     Що змінилося в школі за останні роки:
-         підвищилась якість освіти; - 14
-         зміцнилося здоров’я дітей; - 2
-         підвищився рівень професійної майстерності педагогічних кадрів; - 7
-         підвищилась якість управління закладом; - 7
-         покращилося комп’ютерне забезпечення. - 39
6.     Які нововведення відбулися у школі за останні роки:
-         відкрито нові гуртки; - 22
-         запроваджено інноваційні технології навчання; - 29
-         запроваджено нові технології виховання.
7.     Які результати нововведень ви можете відзначити:
-         діти стали більш розвинутими; - 16
-         діти стали учитися краще; - 11
-         почали досягати успіхів у конкурсах; - 22
-         покращились стосунки педагогів з учнями; - 9
-         стали цікавішими заняття; - 15
-         діти стали більш вихованими; - 8
-         діти стали активними у громадському житті; - 11
-         нічого не змінилося; - 6
-         стало важче вчитися. - 11
8.     Визначте ваші пріоритети: до чого повинна готувати школа вашу дитину в першу чергу:
-         до продовження освіти; - 49
-         до трудового життя; - 10
-         до самостійного життя; - 24
-         до сімейного життя; - 7
-         до життя за загальноприйнятими нормами моралі; - 10
9.     Щоб ви вказали в якості недоліків?
- щоб у щоденники виставляли оцінки – 1,
- важка навчальна програма – 1,
- крадіжки в класі – 1,
- щоб з настроєм вчителі йшли на урок – 1.
10. Які зміни Ви хотіли внести в роботу школи?
- щоб були гуртки самооборони і танців – 1,
- ввести шкільну форму, або окремі елементи одягу – 1,
- повернути попередніх вчителів – 1.

11.Чи якісно проводиться виховна робота з учнями?
     - так – 21,
- не якісно – 1.
12. Зауваження та пропозиції щодо форми проведення занять класу – родини.
- повернути день іменинника – 1,
- заняття проводити в не традиційній формі – 1,
- змагання між родинами – 1,
- щоб всі батьки ходили на збори – 1.
 14. Як ви  оцінюєте свої контакти з учителями?
- доброзичливі; - 26
- напружені; - 3
- негативні; - 11
- нейтральні - 7

15.  Як ви оцінюєте батьківські збори, які проводяться в школі?
- батьківські збори готуються добре; - 29
- збори відбуваються у товариській  атмосфері; - 13
- кожні збори мають чітко окреслену мету; - 16
- збори – це змарнований час; - 2
- під час зборів отримую багато корисної інформації про стан справ у школі, класі, в якому навчається син чи донька. - 33

16. Що ви відчуваєте після відвідування школи та бесід із педагогом?
а) Задоволення - 34 б) радість; -8 в) надію; - 22 г) тривогу; - 1 д) розчарування; 3 е) розгубленість; -2 є) сум.
17. З якою проблемою у навчанні та вихованні дитини ви зіткнулися у школі?
- не правдиве оцінювання – 1,
- не зрозуміле пояснення нового матеріалу – 1,
- велике навантаження – 1,
- зниження інтересу до навчання – 4,
- важка програма – 2,
- проблеми з англійською мовою – 1.
18. Що б ви хотіли змінити у спілкуванні вашої дитини та школи, педагога?
19. Чи хотіли би ви більше брати участь у житті школи та класу, де навчається ваша дитина? Яку саме?
Аналіз анкети для учнів «Школа очима дітей».
Було опитано 56 учні 6-10 класів.
1. «Чи із задоволенням Ви цей рік ішли до школи?». 54 учнів - «із задоволенням», 2 учнів – «не дуже».
2. «Чи задоволені ви атмосферою, яка панує у школі?».
56 відповідей – «так».
3.  «Що змінилося в школі протягом останніх років?».
27 учнів відповіли «ввели нові гуртки», 29 учнів відповіли «учителі стали більше використовувати комп’ютер».
4. «У якій ролі ви частіше виступаєте у громадському житті школи?».
6 учнів дали відповіді, що вони виступають у ролі лідерів та організаторів,
 40 – як учасники того, що відбуається, 10 відповідей – зосереджений глядач. 5. «Назвіть гурток результат роботи якого ви помітили в ц н. р.».
20 відповідей ‑ волейбол ,футбол.7‑бісероплетіння, 7‑юні мовознавці, 10‑рослинники,6 туристсько ‑ краєзнавчий,6 ‑хореографія.
6.  «Які були Ваші стосунки з вчителями? Чи виявляли до Вас вчителі доброзичливість, співчуття, повагу?».
«Стосунки із вчителями позитивні» - 53 учні визначили,  що вчителі виявляють доброзичливість, 3 учнів написали, що деякі вчителі виявляють недоброзичливість.
7.  «Які виховні заходи в школі, класі, Вам запам’яталися?».
20 учнів дали відповіді «Свято нового року», 28 – «Свято 8 березня», 8 – «свято родинної творчості».
8.  «Щоб ви хотіли змінити в проведенні виховних заходів у школі?»,
56 відповідей – «все подобається».
9.  «Які б заходи ви запропонували для проведення у наступному навчальному році ?». Пропозиції найрізноманітніші: ярмарок, День самоврядування, свято «Хелоуін», «Голос школи: діти», «спортивні змагання між батьками».
10. Які побажання на адресу вчителів ви хотіли б висловити?».
«Терпіння» - 20 учнів, «успіхів» - 9 учнів, «поваги від учнів» - 9 учнів, «щастя, здоров’я» - 16 відповідей.
Діагностичне анкетування класних керівників.
Взяло участь 11 класних керівників.
1. Планування виховної роботи:
- володіють добре – 11.
2. Проводити інформаційні та класні  години:
- володіють відьно – 11.
3. Організовувати роботу дітей за інтересами:
- володіють вільно – 10
- володіють не досконало – 1.
4. Використовувати інноваційні форми проведення класних батьківських зборів:
- володіють вільно – 7
- володіють не досконало – 4.
5. Проводити нетрадиційні форми роботи з батьками:
- володіють вільно – 4
- володіють не досконало – 7.
6. Прогнозувати і проектувати рівні розвитку колективу, особистості:
- володіють вільно – 4
- володіють не досконало – 7.
7. Складати психолого-педагогічну характеристику класу:
- володіють вільно – 3
- володіють не досконало – 8.
8. Аналізувати структуру міжособистісних зв’язків в дитячому колективі:
- володіють вільно – 5
- володіють не досконало – 6
9. Встановлювати рівень вихованості окремих учнів і колективу класу:
- володіють вільно – 4
- володіють не досконало – 7.
10.  Аналізувати різні форми виховної роботи:
- володіють вільно – 4
- володіють не досконало – 7.
11. організовувати роботу з учнями пільгових категорій, в т.ч. з дітьми з особливими освітніми потребами:
- володіють вільно-4
- володіють не досконало – 7.
12. організація роботи органів учнівського самоврядування:
- володіють добре – 5
- володіють не досконало – 6.
13. організовувати психолого-педагогічні спостереження:
- володіють добре – 6
- володіють не достатньо – 5.
Основні завдання та напрямки
роботи класних керівників в 2017 – 2018 н.р:
     1.  Продовжити роботу над  проблемою «Формування громадянина, патріота, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості в умовах функціонування школи-родини»
2. Системний підхід до управління виховним процесом школи, постійне оновлення його змісту, якісна реалізація Концепції національного виховання дітей та молоді.
3. Досягнення ефективності роботи педагогічного колективу щодо координації діагностико-профілактичної просвітницької роботи школи, сім'ї, громадськості, правоохоронних органів щодо попередження правопорушень, бездоглядності та інших негативних проявів.
4. Забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій,  виховання національної свідомості та самоосвіти.
5. Формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя з високою національною свідомістю.
6. Створення умов для самореалізації особистості, її здібностей, суспільних та власних інтересів.
7. Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я.
Провідною ідеєю в роботі класних керівників  протягом  2017-2018 н.р. має стати виховання випускника, який успішно й ефективно буде діяти в інформаційному суспільстві, вносити вклад у піднесення конкурентноздатності країни в європейському і світовому просторі.


Комментариев нет:

Отправить комментарий